|
Kompetence starosty jsou určeny zákonem č. 128/2000 Sb. Zákon o obcích (obecní zřízení)
• Koordinace chodu obecního úřadu
• Pracovní poměry se zaměstnanci, úkolování, hodnocení, odměňování
• Zaměstnanci zařazení do obecního úřadu
• Zaměstnanci údržba obce
• Řízení Kulturního domu a pohostinství U Kremlů
• Knihovna
• Rozpočet obce, včetně správy financí a místních poplatků, podepisování daňových dokladů, výpisů z účtů, likvidačních lístků
• Uzavírání smluv souvisejících s vedením bankovních účtů, řízení peněžních toků a zhodnocování dočasně volných finančních prostředků
• Příprava návrhů smluv pro smluvní vztahy, jejichž účastníkem je obec, posuzování předložených návrhů smluv ze strany obchodních či jiných partnerů obce
• Právní, obecně závazné a vnitřní předpisy obce (řády, směrnice)
• Součinnost s auditory, zajištěni přezkoumání hospodaření obce za příslušný rok
• Poskytování údajů orgánům státní správy – soudům a Policii ČR
• Správa majetku obce, podepisování nájemních, pachtovních a jiných smluv zakládajících užívací nebo požívací titul k hmotným nemovitým věcem v majetku obce.
• Výkon činností spojených s pojištěním majetku a odpovědnosti obce – návrhy na uzavírání a aktualizaci pojistných smluv, uplatnění škod na majetku obce, zdraví občanů apod.
• Doprava, stanovení dopravního značení na místních nebo účelových komunikacích v majetku obce, návrhů dočasné úpravy provozu na pozemních komunikacích, dopravně inženýrských opatření při uzavírkách na území obce a vedení objízdných tras a zvláštního užívání pozemních komunikací
• Dopravní obslužnost (linky)
• Stavební agenda (vyjadřování ke stavebním záměrům, evidence stavební dokumentace)
• Příprava, realizace a dohled nad investičními akcemi obce (dle rozdělení projektů)
• Koordinace dotačních projektů - evropské, státní a krajské dotační programy (fáze do vyúčtování)
• Příprava a administrace veřejných zakázek
• Vyřizování stížností a petic
• Odpovědnost za informování veřejnosti o činnosti obce a za plnění zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, případně rozhodování o jejich neposkytnutí
• Příprava podkladů zastupitelům, pozvánky na veřejná zasedání, příprava a vedení veřejných zasedání
• Úkoly svěřené zastupitelstvem
• black Zápisy z pracovních porad a z ápisy z jednání (mimo ZO)
• Krizové řízení (mimořádné události), předsednictví povodňové komise, aktualizace povodňového plánu
• Zajištění zřizovatelských funkcí vůči příspěvkové organizaci Základní a mateřská škola (obecně má škola velkou volnost a je třeba se věnovat rozvoji, motivaci a kontrolní činnosti)
• Plnění úkolů obce na úseku požární ochrany podle zákona č. 133/1985 Sb., včetně zřízení a správy jednotky sboru dobrovolných hasičů obce
• Komunikace s ORP Kopřivnice
• Zastupování obce ve svazku obcí DSO Sedlnice
• Zastupování obce ve Svazu měst a obcí ČR, Sdružení místních samospráv
• Zastupování obce v ASOMPO, MAS Lašsko
• Součinnosti s komisemi - Kulturní komise, Sociální komise, Komise pro děti a mládež, Komise životního prostředí a rozvoj obce
• Spolupráce se spolky (TJ, myslivci, skauti, SDH, Spolek rodičů při ZŠ, ...)
• Vnější komunikace s veřejností
• Tištěný zpravodaj – příspěvky
• GDPR
• Odpovědnost provoz, náplň a aktualizaci internetových stránek obce
• Tvorba a vyvěšování dokumentů a kontrola úřední desky
• Zabezpečovací zařízení, kamerový systém, rychlostní radary
• Datové a IT systémy, elektronizace veřejné správy (elektronická úřední deska, zapojení AI)
|
• Zastupování starosty v době jeho nepřítomnost
• Starosta spolu s místostarostou podepisuje právní předpisy obce
• BOZP a PO, zdravotní prohlídky, školení zaměstnanců, evidence a výdej OOP
• Úkoly svěřené zastupitelstvem
• Organizace a zajištění akce Obecní Dožínky
|
• Příprava, realizace a dohled nad investičními akcemi obce (dle rozdělení projektů)
• Pozemková agenda (narovnání, směny apod.)
• Digitální technická mapa
• Pasportizace (VO, kanalizace, dopravní značení, komunikace a chodníky,..)
• Příprava ke zveřejňování záměrů pronájmů a prodejů
• Grantové programy
• Územní plánování, regulační plán, územní studie nebo jiné územně analytické podklady týkající se rozvoje obce
• Zpracování a aktualizace Strategického rozvojového plánu obce
• Agenda kácení a ořezy stromů
• Rozvoj veřejné zeleně a veřejná prostranství
• Povodňová ochrana obce (komunikace s Povodím Odry a LČR - nánosy v korytě, poldry, zadržování vody v krajině,..)
• Odpadové hospodářství – systém výběrů poplatků a jejich cenové nastavení, počty a druhy nádob, Ekokom
• Správci tělocvičny, sauna
• Úkoly svěřené zastupitelstvem
|